BREZİLYA 3 – Buzios – Ağustos 2012

Brezilya turumuzda İguazu ve Rio De Janerio gezilerimizi tamamladıktan sonra şöyle güzel bir deniz kenarında kum, güneş ve deniz üçlemesine sıra geldiğine karar veriyoruz. Böylece keyifli ama biraz da yorucu geçen günlerin yorgunluğunu üzerimizden atma şansı bulacağız. Rio’nun Copacabana ve İpanema plajlarında neden yapmadınız bu deniz işini sorusu gelebilir akıllara. Ancak bu plajların oldukça kalabalık ve gürültülü olduğunu, çok ciddi boyutta olmasa da hırsızlık olayları gibi riskler taşıdığını belirterek verebilirim cevabı. Bildiğiniz gibi Brezilya yüzlerce km.lik  sahil şeridine sahip olan büyük bir ülke. Bizim ise aradığımız Rio’dan veya son ayrılış noktamız olan Sao Paolo’dan çok uzakta olmayan bir yer. İşte Buzios’la tanışmamızın nedeni de öncelikle burada. Buzios Rio’ya 170 km. mesafede küçük bir sahil kasabası aslında. Kasabanın merkezinden sahil boyunca devam eden onlarca güzel koyların ve bu koyların olmazsa olmazı otel ve restaurantların da sıralandığı bir bölge. Kaldığımız otelin organize ettiği özel bir taksi bizi 150.-TL karşılığında oradaki otelimize kadar götüreceğini söyleyince diğer ulaşım imkanlarını araştırmaya gerek görmüyoruz. Yol sakin ve trafik tehlikeden uzak akıyor. Yaklaşık 2,5 saatlik bir yolculuktan sonra kalacağımız Colonna Galapagos Boutique Hotel’e ulaşıyoruz. Hemen bir sevimli koyun tepesinde güzel manzarası olan bir yer burası.

Resim

Size Buizios’un ilginç hikayesini mutlaka anlatmalıyım. 1960 ların ve 1970 lerin efsane kadını Brigitte Bardot’u her halde bir çoğunuz (Özellikle bizim ve bizden önceki kuşaklar) bilirsiniz. İşte bu yıllarda Buzios bilinmeyen küçücük bir balıkçı köyü iken, bizim B.B bir gün Brezilya’lı bir sevgili yapar kendisine. Gelin görün ki bu şanslı adam Buzios’ludur. Ve bir gün B.B sevgilisiyle birlikte Buzios’a gelir tatil yapmaya. İşte onun her adımını gölge gibi takip eden magazin basını bu sayede istemeden de olsa müthiş bir Buizios reklamı yapacaktır. Arkasından jet sosyete başta olmak üzere bir turizm patlaması yaşar bu küçük köy. Bunun sonucunda onlarca otel, restaurant ve dükkanlar yerleşmeye başlar buraya. Şimdi burada akıllara şu soru da gelebilir. Buzios halkı bu durumdan memnun mudur, değil midir ? Bu sorunun cevabı da sanıyorum Buzios iskelesinin hemen yanındaki cadde üzerinde bulunan tunçtan yapılmış bir B.B heykelinde saklı. Yani halkın bu durumdan hoşnut olduğu sonucunu çıkarabiliriz.

Gündüzleri, sabah kahvaltısı sonrasında yürüyerek caddeyi geçip merdivenlerden indiğimiz koy kumu ve deniziyle son derece güzel. Ağustos ayı bölgenin kışı kabul edildiğinden ortalık sakin ve deniz de benim gibi sıcak deniz sevenler için biraz serin gibi. Ama yine de denize girmeyi ihmal etmiyoruz. Palmiyelerin altında bol okuyup dinlenerek geçirdiğimiz saatlerden sonra akşam olunca bir taksi çağırıp Buzios’un merkezine gidiyoruz. Burada oldukça cazip bir çok restaurant ve farklı yemek seçenekleri var. Klasik yazlıkçı dükkanları cafe ve bar’larda mevcut tabii ki. Bizim otelin plajında tanıştığımız İran asıllı Fransız bir çift ve sevgili küçük oğulları ile güzel bir arkadaşlık oluşuyor Buzios günlerimizde.

4 gün için planladığımız ve yeterli de olan Buzios tatilimizi tamamladıktan sonra bizi getiren taksi ile Rio’ya geri dönüyoruz. Bir gece Rio’da kaldıktan sonra ertesi gün bir TAM iç hatlar uçuşu ile Sao Paolo’da bizi bekleyen THY uçağımıza ulaşıyoruz. Böylece 15 gün süren bu çok keyifli gezinin de sonu gelmiş oluyor. Brezilya’nın çok methedilen kuzey doğu sahillerini ve adalarını aklımıza not ettikten sonra yeniden görüşmek dileğiyle ayrılıyoruz bu sıcak, samimi ve güzel insanların ülkesinden.

3 Comments Kendi yorumunu ekle

1. yeryerseverim dedi ki:

Bu yıl Japonya yerine Avrupa’da devam edelim diyoruz.
    İtalya Venedik ve Milano için yorum alabilir miyiz?

İyi ki varsın.

1. semihbolca dedi ki:

Sevgili kardeşim;
      Japonya’dan vaz geçmenize çok üzüldüm. Onun yerine koyabileceğiniz başka bir yer olmayacaktır.
      Daha geçen şubat Milano üzerinden Como gölüne 3 günlük bir yolculuk yapmıştım. Kesinlikle çok güzel ve dinlendirici bir tatil olmuştu. Ama Milano’yu şehir olarak gezmedim hiç. Venedik ise bundan yaklaşık 22 sene öncesinde gezip sevdiğim bir şehirdi. Kesinlikle görülesi bir yer olduğu muhakkak. 16-23 Mayıs arasında Venedik girişli, Toscana ağırlıklı ve Roma çıkışlı bir seyahatim olacak. Bu gezi sonrasında daha detaylı bilgi olur sanıyorum.